TÁRSASHÁZKEZELŐ

A magyarországi lakásállomány több mint egynegyede társasházban található. A lakosság széles körét érinti. A közös képviselet, és a társasházkezelés kapcsán gyakran keverednek a fogalmak és az ahhoz kapcsolódó tevékenységi szabályok. A közös képviselő választott tisztségviselő, amennyiben a társasházban tulajdonostárs, a tisztség elnyeréséhez szakmai, vagyis társasházkezelői képesítési elvárást támasztani nem lehet. Átlagos tájékozottsággal megoldható a feladat, sok utána járással, de ha a házban 20 lakásnál több van, ez a munka általában aránytalanul nagy terhet rak az illető vállára. Különösen igaz ez akkor, ha a ház felújításra szorul, és ehhez pályázatok írásával kell pénzt előteremteni. Kétségkívül olcsóbb és személyesebb lesz az ügyintézés - mindkettő fontos szempont lehet -, ám a szakemberek mellett szól, hogy tapasztalataik miatt vélhetően logikusan felépített gazdálkodási modellel zökkenő mentesebb a Társasház működtetése. Márpedig sok függ attól, mennyire törődnek egy régebben épült ház ügyeivel. A jól sikerült felújítás, nagyban befolyásolja az ingatlanok forgalmi értékét. A 2003. évi társasházi törvény úgy fogalmaz, hogy a társasházkezelő a tulajdonostársakkal kötött megbízás szerint megszervezi az üzemeltetést és karbantartást, irányítja és ellenőrzi a felújításokat. Emellett javaslatokat dolgoz ki a gazdálkodásra és a közös tulajdonú részek hasznosítására. Társasházkezeléssel hivatásszerűen foglalkozókkal szemben alapkövetelmény a szakszerűség, a szakismeret megléte. Ez minimális építészeti, épületgépészeti, számviteli, pénzügyi, könyvelési, adózási, személyügyi, vezetési- szervezési szaktudást és gyakorlatot követel. Fel kell tárja az igényeket, meggyőzze az egyes embereket arról, hogy kéréseik és igényeik meghallgatásra találnak fontossági sorrend felépítésével. A társasházkezelőnek tudatni kell a tulajdonosokkal, hogy visszakapják kifizetett pénzük értékét az ingatlanunk értékének növekedésével. Gondoskodni kell az állandó nyitott kommunikációról a tulajdonosokkal, a tulajdonosoknak tudniuk kell, mit kell nekik tenniük, valamint, hogy mit és miért tesz egy társasházkezelő.

Társasházak felé nyújtott szolgáltatások:

  • Közös képviselet ellátása
  • Közgyűlések összehívása
  • Elszámolások, kimutatások, költségvetés elkészítése
  • Számlák ellenőrzése és kifizetése
  • Kintlévőségkezelés
  • Közös helyiségek hasznosítása
  • Pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése, pályázati anyagok elkészítése
  • Banki és jogi kapcsolat
  • Közös helyiségek takarításának megszervezése
  • Hóeltakarítás és csúszászmentesítés
  • Társasház műszaki állapotának figyelemmel kísérése
  • Időszakos tűz- és érintésvédelmi ellenőrzések megszervezése
  • Felújítás, karbantartás szakemberek bevonásával
  • Általános ügyvitel
  • Könyvelési ügyvitel
  • Műszaki ügyvitel
  • Jogi ügyvitel


Amennyiben társasházkezelés érdekli, vagy további információra lenne szüksége kérem, vegye fel a kapcsolatot !

 

FEL

Copyright © NOVE Consulting Kft. 2015 - Minden jog fenntartva.

Minden tartalom akár csak részbeni felhasználása, kizárólag csak a NOVE előzetes jóváhagyásával lehetséges.

On-demand

X